12 Ağustos 2009 Çarşamba


bu stilize edilmis gunes tamgasi, yani gunesi temsil eden kaya resmi. Bu petroglyph MO 3000 yillarina ait Okuneff Arkeolojik Kulturunun dikili taslari uzerinde bulunmakta. Anlamiysa soyle: bu degil de, bu resmin orjinali; uc daire evrenin uc katmani olan ust, orta ve alt dunyayi, dort sivri ucgen de dunyanin dort tarafini, yilin dort mevsimini, gunun... Devamı dort zamanini, sonsuzlugu, gunes sisteminin heliogarfik, yani yorungesel dairelerden olustugunu temsil etmektedir... ayni zamanda gunesin bu dunyadaki hayat icin cok onemi oldugunu, butun dogadaki durumun bir denge uzerine kurulu oldugunu da temsil etmektedir bu simge..

Bilgiyi veren; Kırgız Khakas olan Timur Davletov..

3 yorum:

sufi dedi ki...

Sevgili Düş'üm;
Aynı zamanda "3 ayn "yani göz de iç-içe, onların 6 kenarı 6 yönü de anlatıyor belki.Daha öteye gidelim: Güle konmuş bülbül. bereket yani rahim sıfatını da anlatıyor olabilir.Simgeleri çözmek isterdim doğrusu.sevgiler.

sufi dedi ki...

Nötron ve protonlar da olabilir.Ne çok şeyi sırlamışlar değil mi?

nilüfer dedi ki...

Simgelerle uğraşma
Imgeyi simge yapan
BEN BENiM
Hatırla
...diyordu geçen gelen şiirde, sen yazınca hatırladım:)sır BEN BENiM de saklı sanırım..