17 Mayıs 2009 Pazar

zıddı mı tamamlayanı mı?


Bu boyutta herşey zıddıylamı var oluyor yoksa zıddı diye anlamlandırdığımız onun tamamlayanı mı?

Siyah, beyazın zıddı mı? eril dişilin zıddı mı? ikilikler dünyası olan bu boyuttan bakıldığında, bunun yanıtı evet olacaktır sanırım.Bes duyu organımla algılayabildigimin ötesinde kaç boyut var bilemiyorum ve elbette siyah ve beyazın dışında kaç potansiyel var bilemiyorum.Bu açıdan bakıldığında da bir durumu sadece iki potansiyeli ile dusunmek, onun derinligini azaltıyor gibi gelir bana.

O halde iki zıt gibi görünen durumu, birbirinin tamamlayanı olarak düşünebilmenin yolu nasıl olabilir?, aklıma yinyang sembolu geldi, bu sembolun etrafını saran bir çember vardır, o çemberin içinde yinyang karşı karşıya gelir ve birbirlerini de aynı zamanda tamamlarlar, çember bu tamamlamanın sembolik anlatımıdır.

Gündelik hayatta sıklıkla karşılaşılan birbirine zıt dusmenin aslında tamamlanma oldugunu anlamak, kalpte bir huzur yaratır.Fikirlerin, tartışmaların, problemlerin algılandıkları ortamda çözülememesinin sebeplerinden biri de budur.Zıddı olarak düşünmek ve algılamak...

4 yorum:

sufi dedi ki...

Sevgili düşüm;
Kuran'da da "biz herşeyi çift yarattık" diyor.Zıtlarımızı değil de, çiftlerin öbür yarısının bilincinde olması, kabül ve farkındalığında olması mutluluk bence.Zıttımız dediğimizde dışlamış oluyoruz çünkü.Senin de dediğin gibi çözümlenemeyen problem kalmayacaktı o zaman.Sevgilerimle.

nilüfer dedi ki...

Caanım Sufim,bilemedigim kelime "çift"ti işte, zıt bütünlügü bozarken çift tamamlıyor..kelimeler çok kısıtlayıcı oluyor bazen, o zaman da kalbimle bildigimi anlatmakta güçlük çekiyorum,susmak belki iyisi ama susmaya da gönlümün razı olmadıgı anlar oluyor:)
sağol:)
sevgimlee..

guguk kuşu dedi ki...

olumsuz olarak tanımlanan bir şeyin aslındagerçek tanımlamasının olumlu olması ne arip. Bu farklılıkları zıtlık olarak tanımlayan ben, çift ve tamamlayıcı olarak tanımlayan ise BEN. ben tepkiler verir, hep tepkiseldir. BEN ise düşünür, anlar ve doğru olanı yapar. İkinize de teşekkürler.

nilüfer dedi ki...

İşte onun için denirki BEN bilir, hisseder, zihin tanımlayarak o bilişi sınırlar ancak zihin bu tanımlamayı yaparak da içinde olduğu BENi ANlar:)
sevgimlee..