23 Nisan 2008 Çarşamba

nerede tanımıstım seni daha once


Nerede tanımıştım seni daha önce
Galaksilerin pırıltıları arasında nerelerde oynadık..?
güldük, dans ettik, her anımızı tek tek yarattık ve
maceralarımıza karar verdik, dalalım diye.
Sevgi, sen, sonsuzluk ve ben
korkusuzca, şüphesizce.
Seni nerede tanımıştım daha önce
Seni neredeyken bu denli sevmiştim daha önce..?
Sadece daha dün müydü,
Yoksa asırlarca önce mi
Öptüm, dokundum, sarıldım
ve muhtaç oldum sana öylesine çok…
Şimdi çok farklıysa da yüzün
sen, sen sensin, sadece sen
o hep göz alan ve gümüş gibi parlayan
muhteşem parıltısında dansettiren.
Yaşamıma girergirmez bildim seni,
o sonsuz ebedi gecede
Neresiydi o seni çok sevdiğim daha önce
Nerede incitmiştim seni daha önce..?
Nerede incittim seni o kadar derin- öylesine derin ki
beni tanımadığını söylediğini duyacak kadar…
Ve beni yalnızlığında saklayabileceğini,
beni zorba hükümdarın esaretinden,
ve volkanlar dünyasından azat ettiğini.
Neresiydi o aklımı karanlık uykularla doldurduğum
Nerede kaybettim seni daha önce..?
Yaşamını verdiğin anda mıydı,
hani şu Pharoah kralini kurtarırken?
Yoksa altın ana gemimizin uçup gittiği sırada mıydı
Satürn'un halkalarından?
Ya da anlaşmamızı yaptığımız ve
mor boşluğa doğru sürüklendiğimiz sırada mıydı?
Buluşacağımıza çok emindik de diğer tarafta
Oysa öyle bir yer yok muydu?
Nerede kaybettim seni daha önce
Nereden tanıyorum seni ben..?
Gördüğüm anda bildim yeniden bulduğumu,
o rüyalarımda yer alan binlerce şarkının şarkıcısını
o eskiden bulunduğumuz yerleri anımsatan
zihnimdeki renklerin ressamını
Şimdi çok açık görüyorum ki-o aydınlanan gerçeği
Bütün anlamsız sürüklenmeler geçmişte kalmış
Ve sen dönmüşsün benim birtanem
Asla gitmemiştin ki.

Çeviren: Zeynep Nihal

Where have I known you before
where did we play among galaxies bright
laughing and dancing, creating each night
deciding the course, to then venture on out
love, you, space and I
free from fear, free from doubt
where have I known you before
where have I loved you before
was it just yesterday
or millenia ago
I kissed, touched, held and needed you so
your face is so different
yet you, you're you, just you
still glowing and silvery bright
wondrous dancingly bright
I knew you the moment you entered my room
that infinite eternal night
where have I loved you before
where have I hurt you before
where did I hurt you so deep-so deep
to hear you say you knew me not
when you alone could save me there
and free me from that tyrant's keep
defender of the vulcan worlds
where filled my mind with blackened sleep
where did I lose you before
was it when you gave your life
to save that Pharoah King
or when our golden mothership took flight
far away from Saturn's rings
was it when we made the pact
then drifted into violet space
so certain we would meet the other side
but there was no such place
where did I lose you before
where have I known you before
the moment I saw you I knew
I had found again the singer of a thousand songs
that haunted every dream
the painter of the colors of my mind
reminding me of places we had been
I'm seeing clearer now - the truth unfolds
the past all drifts away
you're back again my dearest friend
You never went away
Chick COREA

2 yorum:

Fuliyama dedi ki...

ah nilüüüüm ne kadar güzel...ne kadar dokundu içime bir bilsen...

nilüfer dedi ki...

...anliyorum seni desem...Fu, göz göze deger, öz öze..kesfedersin hiçsindir hiçliginde..
sarilirimm sana..