4 Ocak 2011 Salı

Dünkü yazım, mutluluk hissetmekle bitmişti, bugün kaldığım yerden devam edeyim, mutluluğu hissetmenin ardında özgürlük var. Sevginin armağanı olan alışkanlıklara ve bağımlılıklara bağlanan zihnin özgürlüğü, ancak o alışkanlıkları bıraktığında mümkün, bu tamamen içsel özgürlük.

Bunun için bir yol, yeni alışkanlıklar edinip sonra onları bırakma deneyimi. Zihin kabul, onay ve de teşvik için kendini parçalara ayırıp, yeni varoluşlar(kimlikler) yaratıyor ve bunları deneyimle sabitliyor.İşte o deneyimler esnasında, zihnin o haline verilen içsel onay, kabul ancak zihni gözlemleyerek mümkün ve o zaman, zihnin, dışsal kabul için yarattığı bu parçalanma deneyimi, içsel bütünleşmeye dönüşüyor. Armağanı ise; özgürlükle gelen, O'ndan hiç ayrı olmadığının bilgisi,  AŞK ve ŞEVKAT...

6 yorum:

guguk kuşu dedi ki...

"yeni alışkanlıklar edinip sonra onları bırakma deneyimi" bu cümle beni çok etkiledi. bunu bana örneklendirebilir misin?
amacını anladım ama iyi bir örneğe ihtiyacım var. çok teşekkür ederim.

Fuliyama dedi ki...

Çok güzel yazmışsın can Nilüm:) Kalbine sağlık!

nilüfer dedi ki...

Gugukcum,bunun bir örneğini geçen gün Uma yazmıştı, çok sevdiği kahveyi içmeyi bırakmasını anlatıyordu..Alışkanlık elde etme sürecinde zihin onu sıradanlaştırdığı için alışkanlık farkedilmiyor, oysa onu farketmek bile özgürleşme aslında, ben şu facebookta farmville ve daha bilumum oyuna girdim, hatta birisinde Fuliyamacığımda lokanta arkadaşımdı:D sabah akşam girip bakman, yemeklerini ihmal etmeden yapman gerekiyor, yoksa alimallah çürüyüp sinekler basıyor:D bir iki derken tam zamanlı bir alışkanlığım oldu, sabah kalk, lokantayı aç, yemekleri servis et, sonracığıma yenisini yap, 8-12 saat sonra yeniden gel, hediyelerini al, yeni hediyeler yolla, arkadaşların lokantalarına git yemek ye (tıpkı hayat gibi değilmi? rüya içinde rüya yaratıyorsun?)bu bir süre devam etti, iyice bağlandıktan sonraaa pat tüm oyunlardan çıktım,alışkanlık elimde patladı:))umarım iyi bir örnek olmuştur.

nilüfer dedi ki...

fuliiim sevgiler çok bi çok:)

guguk kuşu dedi ki...

kesinlikle....

Fuliyama dedi ki...

Aslında sıkılganlığımız bize yardımcı olabilir:) Benim gibi istikrarsız kişiler bir şeyi alışkanlık haline getirmekten sıkılır mesela:) Ben de facebookta o oyunu oynamıyorum artık:) Çünkü sıkıldım:)
Ama bazen sıkıldığımızın farkına varamıyoruz..o zaman işte ayılmak gerekiyor...