13 Nisan 2008 Pazar

Yasamdaki en basit şey ne?


Yasamdaki en basit şey nedir?

ve kolaylıkla gözden kaçan, es geçilen..

çünkü her an çok yakin hatta içiçe olunandır; insan bu kadar yakın olanı nasılda kolayca uzaginda arayabiliyor..

bi an geliyor k; tüm meditasyon yapanlar bunu er yada geç yaşıyorlar sanıyorum, çünkü meditasyonla asıl ortaya çıkan bu oluyor ve bu olustugu AN(aslında her AN oluş halinde ama başka kelime bulamadım buraya uygun) Osho’nunda söyledigi gibi yasamin kendisi meditasyon haline geliyor..

Farkındalık!!

Aslında farkindaligin kendine yönelik dikkat oldugunu bilmeden önce, “a ben çok farkında bir insanim, çok duyarliyim, çevreme karsi hep farkinda ve dikkatliyim” derdim..ama ya kendi içime??

Bunu kesfetme de, reiki, sifa calismalari ve bu ögretilerin temelinde yer alan meditasyon oldukça etkili araclar.

Farkindaligi anlayabilmek için de gün içinde dikkatimi kendime, bedenime, duygularima, dusuncelerime yöneltigimde, tek bir söz var içimde fisildayan;

Fark eden kim/ne..

duygular var ki bu aralar pek bi çoğalır oldu, çoğusu bana ait değilmiş gibi geliyor ve izliyorum, düşünceler, bunları durdurma imkanım yok, geliyorlar ve gidiyorlar, bi düşüncenin ardından bi başkası geliyor, izliyorum..

odaklandığım sadece izleyen ki; o saf farkindalik ve o hep ANda, o kadar SAFki her sey degisiyor, o hep aynı..

odak, duygular ya da düsünceler yerine farkindaliga geçtiginde, egonun, kandıran, saplanıp kalan,sahiplenen,beklenti içinde olan, kızan, üzülen, acıyan, acındıran binbir yüzü ortaya çıkıyor..

anahtar sözcük; sanırım hiç bir şey yapmadan olana öylece bakmak:))burada, disardan nasil göründügünüze takilmayin, cunku baskalari bu noktada size; "tepkisiz" ,"ruhsuz" v.b. gibi bir dolu kalip yargisiyla bakabilir, hepimizde var bunlar:))kalip yargilari, duyguyu yada düsünceyi sahipleneni ve tepki vereni biraz uzakta tutup bakmak; zor ama bi o kadar da kolay aslinda, çünkü bunun için yaşamda duygu yada dusunce yoluyla bagli oldugumuz ve karsilastigimiz her insan/olay, bizim bunu yasayabilmemiz için calisiyor,yaşarken, ANda bu farkındalıkla kalindiginda, o çoookk beklenen aydınlanma da gerçekleşiyor, çünkü insan rüyadan uyanıyor..

Hiç yorum yok: